Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2692 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  480 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Oljud från motor/koppling yz250f -15
2018-09-05 coffz42

Tjena !
Köpte mig en yz250f -15 för några veckor sedan och är jätte nöjd! Men nu när jag kört några ggr så har ett oljud börja uppstå från motorn/kopplingen det rasslar men när jag håller in kopplingen så tystar det helt , bör jag vara orolig eller är det bara att riva ?
Tänkte om någon haft likande problem och vad de kan tänkas vara.
Tack på förhand!

2018-09-06 Lithium

Väldigt vanligt på just Yamaha. Finns massa trådar om det runt om på nätet och kontentan verkar vara att det bara låter illa och inte är farligt. Men säker kan man inte vara, speciellt med en cykel som är ny för en själv.

Låter det med växel i eller bara i neutral? En del rassel med neutralen i är vanligt.

Då cykeln är ny för dig så skulle jag öppna upp och kolla kopplingssidan för att vara säker. Se om du får några missljud när du snurrar motorn för hand med växel i både med kopplingskorgen monterad och ej. Plocka bort lameller och skivor och känn på axeln om den känns kärv eller liknande.

Kolla oljan och filter efter metallspån vilket skulle kunna tyda på mer allvarligt problem.

Vissa har fått tyst på oljudet genom att köra en genomsköljning av oljan vid byte.

Kolla servicebok efter korrekt metod för infettning vid montering av koppling, många som missar att smörja vissa delar/smörjer med fel fett.

2018-09-07 coffz42

Tack för ditt svar!
Inte tänkt på om den även låter med växel i men på tomgång hörs det tydligt och tystnar helt när kopplingen är indragen.
Bytte nyligen olja & filter och den såg bra ut.
Får avvakta och se om det blir värre eller inte

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Helt genomgången Honda i toppskick 
Fjädring ställd till 78kg  
Massa extra prylar  
Snabb affär då följer dragkroks-ställ med

Motocross MC Säljes 2-takt