Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

233 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  480 st träffar enligt ditt urval
FJÄDRING beläggning ytterben framgaffel
2018-09-12 NigHtHawK

har haft problem med fjädringen på min crf450x som jag skrivit lite om tidigare, nu har jag tagit isär allt, bytt fjädrar till min vikt samt bussningar o packningar fram, konstaterade att oljan i ena benet var svart trotts att den bara varit i 2 körningar medans den andra såg oanvänd ut, var lika förra bytet men tänkte inte på det då lika mycket, nu var man inställd på att hitta om de var nåt fel på gaffeln samtidigt som man rev isär då jag tyckt den inte använt hela fjädringsvägen heller.

hittade i den med svart olja att beläggningen på insidan av yttre gaffelbenet ungefär där nedre fästet i kronan klämmer ser bort skavt ut eller att det gått varmt typ en halvmåne av hela, gissar att nån av tidigare ägare kört men den för hårt åtdragen, det ser ut som om det går att vrida yttre delen ett halvvarv och få bussningen att gå på beläggning iställer för rå metall för nu så skrapar det då den passerar det stället.

nån som vet om det går att lämna iväg o få det fixat vad det kan kosta eller om det bara e att jaga ett beg ytterben om det finns sånt till salu, kanske billigast att köra en beg gaffel, vad tror ni ? känns som om det är det som är orsaken till mina problem förutom fel fjädrar för den lär ju va lite tight där med då det är skavt

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Helt genomgången Honda i toppskick 
Fjädring ställd till 78kg  
Massa extra prylar  
Snabb affär då följer dragkroks-ställ med

Motocross MC Säljes 2-takt
Honda CRR 250-02