Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2881 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  480 st träffar enligt ditt urval
ÖVRIGA TIPS Mousse
2018-09-14 ec1

Lite mousse frågor:
Kör mestadels med Bridgestone X40 bak 110/100-18. Dessa har ju mjuk stomme och ganska stor volym. Vilken mousse passar bra till dessa, skall gärna vara mjuk modell till GGN.

Fram kör jag Bridgestone ED633 90/90-21 och vill även här finna en bra mjuk mousse.

Tycker det är lite av en djungel bland moussar då alla har olika dimensioner.
handlarna jag pratat med har ingen koll heller tyvärr.

2018-09-16 Lithium

Jag har själv läst en del om Gibsons Moutech Speedy Mousse och tycker den verkar intressant på pappret.

Däremot skulle jag inte börja mixtra för mycket inför en stor tävling som GGN utan istället köra på en setup som jag har många timmar på och som jag kan utan och innan och anpassa mig därefter. Skulle jag nu köpa något så skulle jag gå för en setup av mousse + däck från samma fabrikant för att underlätta processen avsevärt. Då vet du att det lirar.

Ett bonntips kan ju vara att borra hål längs centrumlinjen på moussen för att mjuka upp den på bekostnad av livslängd.

2018-09-17 ec1

Får inte tag i det jag brukar åka (pirelli moussar) där av söker jag alternativ.
Provat alla technomousse modeller och tycker kvalitet/hållbarheten är väldigt varierande och de bak moussen är för liten till X40.
Kör nu en Mefo 1-2 mousse men minns tyvärr ej vilken storlek, men är snäppet för liten.
handlarna tycker jag är pinsamt dåliga på vad de säljer och tycker man ska testa....

2018-09-17 Lithium

Att handlarna inte skaffar sig kunskap om sina produkter är riktigt dåligt, ja - men lite av en specialitet i Sverige i många branscher där du som kund får både researcha, säljpitcha och köpa din produkt själv och handlaren bara vill ha dina pengar.

Vad jag vet så är Michelins mousse ganska mycket "smalare" i storlek mot japanska däck kontra andra tillverkare. Så om du kör Bridgestone 110/100-18 så ska du ha en 140 bred mousse från Michelin lyder rekommendationerna.

Annars borde du ha en 120/80 generellt sett från de flesta tillverkare.

Riktig djungel detta. Bästa vore kanske att starta en tråd här på EnduroMX där alla skriver in vad de kör för combos, bra eller anus och sen ha den fäst högst upp.

2018-10-10 Davidjadeborn

Jag tävlar SM på Nitromousse, en amerikansk mousse jag tidigare aldrig hört talas om, håller så sjukt länge genom att de inte spricker isär som michelin, pirelli gör eller blir platta som technomousse.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Helt genomgången Honda i toppskick 
Fjädring ställd till 78kg  
Massa extra prylar  
Snabb affär då följer dragkroks-ställ med

Motocross MC Säljes 2-takt
Honda CRR 250-02