Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2444 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  492 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Vinande ljud rm 250
2021-05-09 Gurr

Hej! Precis bytt kolv på min Suzuki rm 250 2001. Nu när jag startar den så har de uppståt ett vinande ljud som kommer från motorn som följer varvtalet på motorn. Någon som vet vad det kan bero på? Är det ramlagren som ger sig?

Tacksam för hjälp:)

2021-05-09 Mr P

När ramlagerna rasar så är det ett knarrande ljud precis när du släpper gasen och motorn är på väg att varva ner.
Skruva av tändkåpan och känn på axeln om den glappar upp/ner, men jag har svårt att tro att det ljudet kommer från rasade ramlager.

Någon förklaring till det vinande ljudet har jag inte. Jag har genom åren hört konstiga vinande ljud från alla möjliga crosshojar och det är helt normalt.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Dags för grabben att byta hoj och gå upp till 450. Säljer en KTM 250 SX-F 2020 som gått 75 tim. Ny original plast, nya original fotpinnar, kedja, nytt original styre, No1 grip sadelöverdrag. Nybytt kolv, Swinglager samt länkage för 7tim sen. Fjädring ombyggd av Kumlin och kan fås med rätt fjäder beroende på vikt. Hel, ren och snygg hoj utan glapp! Servad enligt konstens regler och byte av luftfilter varje träning samt oljebyte var 3:e timme. Pris 55.000:-

Motocross MC Säljes 4-takt
KTM SX-F 250-20
Län: Västra Götalands län
Pris: 55.000 kr