Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2213 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  492 st träffar enligt ditt urval
MOTOR yamaha 450-2014 vill inte starta
2021-05-26 hippie

är det någon som har någon ide vad som kan vara fel på min yamaha 450 2014.
skulle ut och rulla runt lite på banan för någon vecka sedan efter att den har varit ståendes i ca 1,5 år.
byter luftfilter dagen innan och provar så den startar vilket den gjorde efter ca 7-8 kick,allting lät helt ok som det ska göra.
väl på banan startar jag den och låter den bli lite varm och rullar ut på banan och kommer ca 100 m sedan dör den.
hem och provar med ny soppa och tändstift men den startar inte ändå.
provar lite bromsrengörning och då startar den och går på det.
plockar ur pumpen och kollar den med 9 volts batteri och kan se att det kommer bränsle men inte så mycket så jag beställer en ny pump och monterar den med nytt filter.
då startar den efter 4:e kicken och går i ca 5 sekunder för att sedan dö.
startar fortfarande på bromsrengöring så tändningsproblem verkar den inte ha.
demonterar tank och spridare och blåser luft bakvägen genom spridare samtidigt som jag aktiverar den med 9 volts batteri ser ingenting konstigt komma ut men den vill inte starta fortfarande.
provar 9 volts batteri på pump och spridare och då kommer det fina strålar från spridaren. men den vill inte starta .kommer gnista och provade även det gamla stiftet men ingenting hjälper så nu är jag slut på mera ideer. cyckeln har gått ca 80 tim.

2021-05-30 krasch

Jag hade problem med min 250f -18.mätte på allt men hittade inga fel,åkte sedan till en Yamaha återförsäljare som kopplade upp cykeln till en dator och dom hittade två givare som var kass,bytte bägge sedan funkade den.min cykel gick men den gick ryckigt.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: