Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1734 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  463 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Moment kamöverfall ktm 450 2020?
2021-07-20 bmwjohan

Jag ska byta kolv på min ktm 450 2020 och alla moment på motorn är listade i användarmanualen förutom vad det ska va för moment på kamöverfallen. Är det någon som har koll på det? Tror att det är samma på moment på 2019-2021 årsmodell.

2021-07-20 Busaberg

Det sitter väl inte ens några kamöverfall på dom med enkelkam.

2021-07-20 bmwjohan

Enkelkam? Hade inte en aning om det? Är det bara en kam för både insug och avgas? Jag har bara haft ktm 450 2012 och ktm 350 2014 förut som ju har två kammar. Ok, då kanske det bara är att meka på då. Har inte börjat skruva ännu. Tänkte jag skulle kolla alla moment först bara.

2021-07-28 bmwjohan

Jäklar va bra ktm 450 2020 är att meka med. Har aldrig varit så lätt att byta kolv på någon hoj. Dom har ändrat allt från tidigare modeller. Så otroligt mycket utrymme mot ramen för att få av toppen. Har varit jättetrångt på alla tidigare modeller. Galet lätt att mäta ventilspel. Ligger helt öppet tack vare enkelkam. Otroligt enkelt att ta i och ur kammen och att få den i rätt läge. Bara två skruvar för att få loss kammen istället för kamöverfall med 8 skruvar. Bytt till kedjespännare med fjäder istället för den där oljetrycksstyrda krångelvarianten dom hade förut. Sen den fina låsbulten man låser motorn i öd med.
Enda som var dåligt är att dom har torx/insex på de fyra bultarna som håller ihop motorn. Känns inte som att det är möjligt att dra en sån bult 50nm utan att riskera att runddra insexbulten.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Gamla dubbade Trelleborgare i gott skick säljes. 

Fram: 3.00-21, 7 mm dubbutstick 
Bak: 110/90-19, 9 mm dubbutstick 

Använda men mycket åka kvar. 1.500 SEK 

Finns i Stockholm, söderort

Säljes: Trelleborg Winter Friction dubbade 19/21"
Län: Stockholms län
Pris: 1.500 kr