Höj, Har en 2008 KTM 250 EXC-F som inte laddar. Ger 2-3V ut från laddregulatorn, men visar växelström in från generatorn. Bra så långt, bara och byta regulator eller?.
+12V sladden från laddregulatorn är avklippt och sen har man satt på ytterligare en laddregulator (vit kontakt på bilden) som matas ifrån batteriet. All spänning går nu ifrån batteriet, d.v.s har man lysen på så drar den ur batteriet.
Batteriet ger inte någon högre spänning när motorn går.
1: Vilken nytta kan eventuellt laddregulatorn som matas ifrån från batteriet göra ? ( Kopplar jag bort den nu så funkar allt ändå.)
2: Kan man enkelt med en multimeter mäta upp om en laddregulator är trasig ?
3: Tips på vart man köper bra laddregulator till min hoj, för rätt pengar.
4: Någon som har bilder (real life) på hur ett elsystem ser ut på en EXC-F av lite äldre modell. Jag har elschema, men skulle gärna se hur ett "icke ombyggt" elsystem ser ut.
5: Andra vettiga förslag på felsökning ?
Tacksam för hjälp....
2022-03-15
Leman
Scheman mm kan finnas på kristofsx.com
Det är en originalregulator du har, vill du kunna driva xenon/led kan du fullvågslikrikta/löda om statorn o byta regulatorn eller köpa ett komplett Trail-Tec kit.
Gå in på deras hemsida så finns det schema mm.
Förs i Sverige hos Emx.