Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2095 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  481 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Problem med koppling RMX250
2022-03-14 biggieliten

Hej!

Jag har lite problem med kopplingen på min Suzuki RMX250 1993. Det är så att kopplingen fungerar nästintill felfritt vid kallstart. Men när man kört ett tag och allt blivit varmt så biter inte kopplingen helt. Det kan vara så att ifall jag står stilla och ska lägga i en växel så dör den eftersom att kopplingen inte biter ordentligt.

Jag har än så länge endast kollat ifall själva kopplingshandtaget drar vajern fullt ut, vilket det verkar göra. Oljan är inte bytt under min ägo, införskaffade mig cykeln i höstas och endast kört ett par gånger. Vad jag kan se så ser oljan ganska grå när jag kikar ner i påfyllningshålet.

Vad tror ni kan vara orsaken till detta? Dålig koppling eller dags för oljebyte?

Tack på förhand!

2022-03-15 jojo

Kan vara skeva mellanlägg i kopplingen Eller/och slut koplingskorg
Enkelt att kolla töm olja eller lägg hojen på sida bort med kåpan lossa tryckplattan lägg lameller och stålskivor på ett plant underlag och se om de är skeva
Kolla kpoolingskorgen om den är hackig, fila eller byt om det är grova hack
Tänk på att du inte ska fila bort dem helt för ytan i botten på hack blir liksom smidd och mer motståndskraftig mot att förvärras

Återkom gärna och tala om vad du hittat
Jojo

2022-03-15 Mr P

Spontant kan jag tycka att man helt automatiskt byter olja om man köper en begagnad hoj, innan första åkturen.

Man ska aldrig lita på att en begagnad hoj har blivit väl omhändertagen med ordentlig service.

Riv även svingen och fetta in alla lager - även hjullager och styrlager. Sånt brukar det slarvas med.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Helt genomgången Honda i toppskick 
Fjädring ställd till 78kg  
Massa extra prylar  
Snabb affär då följer dragkroks-ställ med

Motocross MC Säljes 2-takt
Honda CRR 250-02