MOTOR | koppling tar långt ut |
---|---|
2022-03-24
![]() |
har dedär jobbiga att hur jag än försöker fixa så blir de ingen skillnad, de e såhär att min koppling tar nästan längst ut när man släpper kopplingshandtaget, vilket e jobbigt när man har små händer... |
![]() |
|
2022-03-24
![]() |
glömde att nämna att de e en brembo hydraul koppling som sitter på en ktm exc250 -12 |
![]() |
|
2022-03-24
![]() |
Sitter det inte en justerskruv på kopplingshandtaget så att du kan ändra vinkel på greppet? Jag utgår ifrån att kopplingen inte slirar när den är fullt ute. |
![]() |
|
2022-03-24
![]() |
jo den justerings skruven är max utjusterad men tar ändå nästan längst ut så att säga, nä så lite oljemängd har man inte testat, har även helrenoverat både huvudcylindern och slavcylindern men de ändrade inget heller |
![]() |
|
2022-03-24
![]() |
Det kan vara så att slavcylindern till kopplingen "bottnat". Exempel på felorsaker kan vara för lång eller schimsad tryckstång. Komponenter i kopplingen kan vara slitna som då gör att slavcylindern trycks i botten. |
![]() |
|
2022-03-25
![]() |
men med shimsad tryckstång eller för lång så bör detta problemet alltid varit? för det har det inte :S |
![]() |
|
2022-03-26
![]() |
Ja om att du säkerställt att kolven inte bottnat i slavcylindern, då har jag svårt att komma med mer tips. Långsökt skulle kunna vara att tätningen på slavcylindern är defekt och inte drar tillbaka kolven när trycket släpps. Återkoppla gärna när du hittat felet. |
![]() |
|
2022-06-16
![]() |
en liten, bytt lameller, gick igenom hela systemet o bytte olja osv, knappt någon skillnad... så de blev kopplingshandtag i skruvstäd och böjde de för o få till hyfsat bra... jag anpassar mig.... så nu är de nästa problem istället... frambroms som tappar trycket inder körning typ... yäy ... |
![]() |
|
2022-06-17
![]() |
Tappar trycket, menar du då att bromsen blir svampigare under körning eller menar du att den tappar bettet under körning? |
![]() |
|
![]() |