Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1836 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  443 st träffar enligt ditt urval
VERKTYG Hur vet man hur många nm man drar?
2022-03-27 Stoic
Bild:294251 [1]

Tjena, som ni ser på bilden sprack denna:
De är den skruv där du kollar oljenivån o ja ska försöka hitta någon som kan svetsa det. Hur gör jag för att undvika detta i framtiden, hur vet man liksom när man dragit ex 9nm? För i detta fall drog jag, det va inte jättehårt men uppenbarligen för hårt eftersom den sprack..
De är på en Honda CR85 2007
Tack på förhand! :)

2022-03-28 Mr P

Du ska använda en momentnyckel. Kolla så att den är inom spannet för dom antal nm som du behöver.
Den klickar till när den har nått dom nm som du har ställt in. Ett superenkelt verktyg att använda.

9 nm är ungefär den kraften du har när du spänner med en skruvmejsel som du håller i med 3 fingrar. Alltså väldigt lite kraft.
Jag kan tänka mej att du har använt ca 40-50 nm till den bulten.

Du kan även använda en 18v skruvdragare och ställa in antal nm på den. dom brukar ha ett spann på 1-25 nm.

2022-04-06 Farmerlip

Det där behöver du inte svetsa. JB-Weld. Det behöver ju bara vara tätt.

2022-04-25 Rikardo

jb-weld håller inte i längden. men visst om du ska sälja vidare å skiter i om det drabbar nästa ägare kan man använda det.

2022-04-26 Mr P

Det kan ju inte kosta en förmögenhet att få det svetsat. Jag har aldrig testat hur bra jb-weld är och kommer troligtvis aldrig testa pga jag litar mer på att reparera på riktigt vis.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: