Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2201 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  443 st träffar enligt ditt urval
RAPPORT KTM-garanti en utopi!?
2022-07-18 JoakimEinarson

Ny KTM exc 350. Den känns lite slö redan vid första start. Låter som den ska, men med den där ojämnheten som KTM har i sina toleranser så är de lite olika. Jag har haft ganska många 350 från i princip varje årsmodell sedan 2017, så den ojämna kvaliteten har jag upplevt. Olja och filter byttes efter första timman, efter två träningspass och drygt 6timmar på mätaren så köra den in till auktoriserad verkstad. Oljepumpens drev driver inte oljepumpen och då säger KTM att entimmasservicen inte är gjord av auktoriserad verkstad och således inte loggad av KTM, då gäller inte garantin!!
Har du eller någon du känner köpt någon av KTM:s varumärkes (KTM, Husqvarna eller Gasgas), så se till att köra tillbaka hojen för service innan du provkört (1timma, så du får avbryta första träningspasset). Har du aldrig hört talas om garantivillkoret? Du är sannolikt inte ensam om att inte ha läst det finstilta eller blivit upplyst av återförsäljaren. Ett effektivt sätt av en producent att i princip ta bort garantin trots lagstiftarens krav om reklamationsrätt. Jag vet inte om det här är genomgående för alla varumärken inom cross/enduro, men att en av de stora gör såhär är illa nog, skärpning!!

2022-07-18 Mr P

Jag är inte förvånad. Garantin på en crosshoj är som noll och ingenting.
Det kvittar hur illa man tycker om det för när hojen är körd runt kvarteret så kan man utgå ifrån att garantin inte gäller längre.

2022-08-31 Brummel

Inte min upplevelse än så länge iaf. Min KTM 450-21 kallades in för att byta växeltrumma pga oklarhet över materialkvalitet. Lämnade in den lagom till första oljebytet, så de betalade även det + original filter på garantin. Kändes seriöst.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: