Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2076 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

DEPÅSNACK EXTRA TÄVLING FÖR MEDLEMTIPS - ÅRET UT
2010-11-11 Urbanan
Bild:170651 [1] Se videoklipp [1 st]!

Vi fortsätter kuggtävlingen som vanligt men utökar med en extra tävling för bara medlemstips och som gäller fram till och med den 31 december 2010.

Den som erhåller flest sitekugg för just medlemstips från 1 nov tom 31 december 2010 vinner. Priser utgår till första- , andra- och tredje-plats enligt följande.

1. GoPro HD Helmet Hero
2. 1.500 kr värdecheck
3. 800 kr värdecheck

Vid samma antal sitekugg särskiljs medlemarna åt i hur man har placerat sig i vanliga kuggtävlingen. För att deltaga gäller samma som i kuggtävlingen att man är medlem med giltig profil och att man röstar ut sina samtliga pluskugg.

Skriver du ett bra medlemstips kan du erhålla 5, 10, 15, 20 eller 25 st (sitekugg) och du har även chans att även få (pluskugg) från andra medlemmar som gillade tipset. Detta kan göra att du placerar dig bättre i vanliga kuggtävlingen men även nu fram till 31 december 2010 vara med och vinna något av priserna i denna Extra Medlemstipstävlingen.

Du kan både vinna pris i denna extra medlemstipstävling och den vanliga kuggtävlingen.

Viktigt!
Vi vill uppmuntra alla att komma med medlemstips från mycket enkla till mera avancerade.

Många saker går ofta att gör på lite olika sätt och vad som är bäst kan vara individuellt men alla belönade medlemstips är skrivna med egen kunskap och erfarenhet. Med det som utgångspunkt kommer vi inte tillåta att någon klankar ner på vare sig tipset eller medlemmen i fråga – DET ÄR INTE OK! Däremot är det väldigt bra om man kommer med olika förslag på förbättringar osv eller kanske skriver ett eget medlemstips och visar hur just du gör.

Medlemstips är: Tekniska tips som kan underlätta eller ge idéer för andra medlemmar när det gäller hojen, transport, personlig utrustning, verktyg, körteknik eller fystips. Obs ej direkta länktips även om det är ett bra tips.

2010-11-11 Emiilz

Låter kanon! Gjorde medlemstips för ett litet tag sedan, vet inte om du har sett tråden?=)

http://www.enduromx.com/forum/forumvd.asp?t=85417

2010-11-11 Rikardo

bra tävling, fixa en bra länk till alla medlemstips sedan om det inte redan finns?

2010-11-11 strandberg31

Håller med rikardo där! skulle det inte gå att fixa så man bara kan söka på medlemstips eller en helt egen sida med massa tips?

2010-11-11 Urbanan

Självklart ska det brytas ut så att man kan söka bara på medlemstips och banrapporter. När det gäller medlemstips har det inte varit tillräckligt många tidigare vilket vi med denna tävling vill uppmuntra.

Emiilz, jag delade inte ut något sitekugg för den även om den var bra. Länktips är bra med det finns väldigt många siter som man skulle kunna länka till. Länktips är utanför vår kontroll vilket gör att medlemstipset relevans kan försvinna i ett ögonblick... Hoppas du förstår.

2010-11-11 richirich

vill kunna skriva personliga frågor till medlemmar, skulle kunna vara att var och en har en egen gästbok eller wall om man klickar in på namnet

2010-11-11 Fritzon

det finns

2010-11-12 m.anton

Nu ska jag vara skitgnällig ang. medlemstips!

Den här tävlingen om inlämnade medlemstips verkar vara sådär bra, suget efter en kamera kanske blir för stor för vissa.

En del tips är ju rena bonnmekk och i mina ögon rent farliga att tipsa om och känns långt i från seriösa, visst kan man ibland bonnmekka men inte ska man tipsa andra att göra det, det är ju en farlig sport vi håller på med, inte ska vi väl göra den ännu farligare?

Hoppas ansvariga inte delar ut kugg för sånt, tävlingen har stor potential att spåra ur men också stor potential att hjälpa såna som mig, men t.o.m. jag hajar till på en del bonnmekk som sagt.

Bara en tanke från min sida.

/Micke

2010-11-12 TE

Hehe, exakt vad jag satt och tänkte på.
Undrade om det slagit slint i huvudet på folk, sen såg jag tävlingen *Tji-tjing*

2010-11-12 StuntMackan yz

lite rätt har ni vissa grejer är ju riktigt bra som det där med handtagen och luft filter locket. men rikta bromsskivor känns sådär i kvalite.

2010-11-12 lill_lappen

Håller fan med...

2010-11-12 kyttet

instämmer med föregående talare..
finns service bok för hur man skall sköta hojjen, allt som avviker från det är bonn-meck i mina ögon..
ska man tipsa om något tillvägagångs sätt för att underlätta ett visst moment så ska man ha egen erfarenhet av det man skriver samt av andra metoder så man vet att man utför momentet på ett sätt som verkligen underlättar och håller hög standard..

2010-11-12 henso

Håller med också, känns lite som den vanliga kuggtävlingen också har ballat ur lite med youtubeklipp o dyl som enda kuggpoängs "inlomst", men vad vet jag, kanske är så det var menat ..

2010-11-12 WSAB

Man får väl sila själv vad man tycker är bonnmeck.

Ni hackar på han med riktning av bromsskiva, och det får man väl göra som man vill med.
Vill man byta skivan så fine, gör det då.

Själv har inte jag några problem med att rikta på hans sätt vilket jag gjort flera gånger, fast då utan strippa, så då får jag prova det nästa gång.
Själv har jag hållit en skruvmejsel mot skivan, men det var ju smart att tejpa fast en strips som sitter fast på samma ställe hela tiden.

2010-11-13 nicke_93

Kan hålla med. Visst spårar de lite.
Men medlemstipsen oh i vissa fall nödlösningar är ju bra att lära sig. Vissa tips tycker jag precis som er här är löjliga,no offence mot er som skrivit.
De man vill uppnå är la något som liknar Soe´s meksida. Vilket jag tycker är riktigt vettigt. Speciellt för dom som inte är så insatta. Boken gör de lite mer invecklat än vad de faktiskt är ibland.
Va jiddrar ni om för youtöbe klipp?? Menar ni om Roliga filmer eller om mekfilmer??
Mekfilmer är ju helt underbart. Så jävla mycket lättare att se på film än att läsa sig till. Tycker iaf jag.... Uppskattar även när folk länkar sånt istället för att skriva en förklaring på 1 sida.
Sen tycker jag inte forumet ska allt för strikt med roliga klipp osv. Blir bara kass stämning. Bara solla ut de om man inte vill se de.
Jag ger aldrig kugg till dom heller utom bara till såna som har gett seriösa svar på att lösa någons problem,men de är jag de.

2010-11-13 punke

håller med det spårar ut lite.

2010-11-13 Carro

Haha det har ju spårat ur totalt!!! Tipset om tankning och disktrasan för svett är ju klockrena )

2010-11-13 Fritzon

Håller med fullständigt. Och folk vågar knapp yppa det de tycker längre med risk för minus kugg. Blir nån plats för inbördes beundran och smileys i hundratals. Snart behöver man ju inte fråga något här utan det finns ett tips på ALLT.

Och många av de tipsen är minst sagt bristfälliga som att man ska renovera länkage 50-150 timma (bara ett exempel inget ont mot den som skrev det).

Jag tror det skälper mer än det hjälper, det är inte den som kan något som skriver utan den som är kåt på priser.

Nytt forum någon?

2010-11-13 WSAB

Youtube-klippen är väl banrapporterna med hjälmkamerafilm skulle jag tro, nicke 93, som henso menar?

2010-11-13 Fritzon

Vi andra får väl se till att granska och ifrågasätta tips..För det får man väl göra utan att bli bannad?
Men hittils har jag inte fått några svar på mina frågor, personen ifråga har fått sina kugg och har släppt tråden verkar det som.

2010-11-13 Hampusen

Höj kraven på tipsen, tex att man måste ha egen bild osv

2010-11-13 Larsson MX

Lägg ner hela skiten!

2010-11-13 Urbanan

Hampusen, visst vore det toppen om kravet vore att bilderna vore ens egna men det kan bli lite svårt att kontrollera.

Blev lite förvånad att så många tyckte det var så dåligt med tävlingen och att så många inte riktigt förstått utgångspunkten - men så kan det vara ibland. Innan vi hinner göra en ändring eller lägga ner hela skiten kan ni som känner er mest besvärade försöka undvika att klicka på trådarna med just medlemstips.

Du som absolut inte ville läsa medlemstipsen framöver skriv det gärna i denna tråd så ska jag lösa det även om det kan ta någon dag.

2010-11-14 Xzen0N

Ang medlemstips här på EMX

Halloj.
först och främst så ska jag säga att jag har sett en massa bra tips här på EMX som jag har haft stor nytta av!

Sen kan jag inte förstå hur vissa här på sidan kan sitta & spy galla över vissa tips som ges.
Jag är så in i he#¤!`e trött på att läsa dessa negativa kommentarer av vissa här inne som tror dom vet allt och kan allt.
jag är glad att det finns medlemstips som är tillgängliga för ALLA här på forumet, det spelar väl ingen roll om man är elitåkare eller en vanlig glad motionär. Tycker man inte tipset som ges är nå bra eller att man nästan "jagar kugg" (som man själv har blivit anklagad för några gånger här) Så kan man väl ge blanka fan i att skriva i tråden??
blir så oerhört TRÖTT!
Medlemstips & banrapporter är till stor nytta för mig iaf!

Sist men inte minst så vill jag ge en stor eloge till Urbanan och L8 att dom har skapat detta fina forum!

Tack å hej!

2010-11-14 Sheamus

Äh va fan när folk sitter å skriver att man bör lägga nått inunder fälgen för att man inte ska pajja skivorna eller att man inte bör skruva fast handtagen för hårt för då går dom sönder när man rammlar. det är ju inga tips, det är ju folkvett. sånna tips skriver ju folk bara för att försöka ragga kugg så dom kan köpa skit 500spänn billigare. tycker verkligen inte det är förvånande att folk lessnar å uttrycker sej

2010-11-14 Fritzon

Finns en tråd om detta (den klistrade) som Urban bett oss att hålla oss till.

För övrigt håller jag med Sheamus till fullo.

2010-11-14 nicke_93

Kan bara hålla me. Medlemstips är skit bra. Men ibland går de lite överstyr,när folk bara vräker ut sig något för att få kugg typ.
Jag tycker inte de är illa att "jaga" kugg om man ger vettiga svar!!
Den som säger nej till 1500s värdecheck eller en gopro kamera för att hänga lite på ett forum oh ge några vettiga svar tycker jag är dum.
Varför betala mer än man behöver liksom, alla vinner ju på de i slutändan.

2010-11-14 Busaberg

Kommer fler än jag att bli avstängda nu när dom kritiserar kugghjulstramset tro?

2010-11-14 Xzen0N

Alla kanske inte tänker som sheamus & Fritzon. Alla tips är väl välkomna om det underlättar med mekning osv, som folk kanske inte har tänkt på. Folkvett säger ni, det kanske inte några andra ens har tänkt på. Här finns väl folk som har hållt på med mx/enduro i alla sina dagar och dom som är helt gröna på området

2010-11-14 Sheamus

Men så är det ju när människor pratar. man tycker olika och är inte alltid ense om saker å ting. det är ju en mänskligfaktor, så har det alltid varit på detta forum och kommer alltid att vara. så fort det hettar till på nått sett här eller så fort "känsliga" frågor tas upp och starka åsikter ställs mot varandra så ska det alltid komma upp en sån här "visa medlidande för min åsikt" tråd. Jag tycker det är en enda deja vu. Nån gång får vi väll ändå lära oss att det är så här det fungerar? jag inkluderar mej själv i det också.

Men jag förstår inte varför allt ska vara så rart och snällt hela tiden heller. jag uppskattar upprikthet också, och tycker det är det som många gånger är roligt att läsa och även diskutera med folk vars åsikter skilljer sej fullständigt. visst det kanske inte är roligt att bli kallad för en idiot. Men sånt är livet emellanåt, så suck it up.

2010-11-14 Xzen0N

jo du har rätt Sheamus i det du säger.
men det är inte det jag menar, Att folk ändå ska hålla på att säga " ja men min idé är mycket bättre än din jäkla skit grej som du har hittat på" typ..
Och det här är verkligen ingen "visa medlidande för min åsikt" tråd om du tror det. Medlidande är det sista jag vill ha och behöver!
Det behöver inte vara rart och snällt hela tiden det är inte det jag menar, forum är ju till för att det ska diskuteras såklart. Alla med olika uppfattningar om olika ting.
Jag säger bara min åsikt, men det jag tycker är FOLKVETT är att respektera varandra, och det tycker jag verkligen inte att några gör här på forumet.
Som sagt min åsikt.

2010-11-14 Emiilz

Håller med till 100%..

2010-11-14 Fritzon

Jag tycker det är bra med ifrågasättande av vissa tips. Det gör bristfälliga tips bättre. Man måste väl kunna backa upp sitt tips om det nu ska ge en Gopro eller vafasen det nu är folk jagar.

Kör man dessutom med en massa tips som man klippt ut från något annat ställe, måste man (enligt mig) verligen kunna backa upp det med några egna argument eller kunskap när någon frågar. Kan man inte det sprider man dynga som man inte själv förstår sig på och förtjänar verkligen inga priser.

Om det är detta ifrågasättande som förstör den sockersöta stämningen så tycker jag att det är att föredra istället för att det ska tipsas av direkta felaktigheter.

Nu är folk dessutom så upptagna med att fixa tips så det svaras på färre frågor. Ja tycker frågor är det viktigaste, där finns ett behov. Många ggr finns inte behov av ett tips. Finns det behov så frågar väl folk? Visst, vissa tips är kanon. Men jag kan tycka att de är lätträknade.

Sen kanske jag enligt trådskaparen är en av dom som inte respekterar andra, men jag kan tycka att jag respekterar de som läser tipsen genom att försöka få dom lite mer nyanserade. Det tycker jag inte de som försöker vinna en tävling genom att klippa o klistra gör.

just my 2 cents.

2010-11-14 StuntMackan yz

håller med sheamus och fritzon....

2010-11-15 Urbanan

Busaberg, du är kul du :-)

PS. Du har aldrig varit med i "kugghjulstramset" och du har aldrig varit avstängd.

2010-11-15 Busaberg

Nej jag kunde ju skriva inlägg som ev dök upp efter några dagar...

2010-11-15 Xzen0N

Fritzon: Har sett flera tips här inne med onödiga kommentarer som följd, på just själv tipset som personen ger men också på själva medlemmen .
Självklart så håller jag med dig att man ska komplimentera ett tips om det är något bristfälligt, "gör såhär istället eller ifrågasätt på ett vettigt sätt istället för å ta fram den dryga stilen.
Om du tycker det är dåligt att folk klipper/klistrar och får kugg för det så är det okej att en del personer spyr galla över nån tråd eller att nån blir påhoppad och anklagad för att ha "snott en bild från nån annan sida?
och om det skulle va så, vad gör det? ja inte gör det mig nått iaf.

2010-11-15 Fritzon

Jag har nog inte sett någon spy galla över något tips här.
Men visa gärna exempel.

Information somman bara klistrar in vet man inte om det är rätt/funkar. Det man upplevt, det vet man att man funkar. Där har du skillnaden.

2010-11-15 Xzen0N

vill inte ge några direkta namn, men både du och jag vet att det har förekommit. "det här ger jag ANUS" typ, " den här har du ju snott!!" osv... kanske inte direkt "spy galla" men man blir ju så trött på den dryga stilen om du förstår vad ja menar.

Man kan ju klistra en text från en sida om man läser igenom texten och den är som den beskriver att man gjort så själv. och har testat det :P .

2010-11-15 199

Nåväl, Urban.. vad tros om att göra en specifik top 3 lista i medlemstips tävlingen ? Skulle det fungera tro?

Simon

2010-11-15 Fritzon

inga exempel på när jag spyr galla?

"Man kan ju klistra en text från en sida om man läser igenom texten och den är som den beskriver att man gjort så själv. och har testat det :P ."

Ja men det har ju inte vissa gjort. När man frågar får man inga svar.

vi tycker olika så det kan nog stanna här.
Jag saknar det gamla forumet.

2010-11-15 Xzen0N

jag har inte sagt att du spyr galla heller ^^. Vi kommer ingen vart ändå. Vi är ju här trots allt för att vi har ett gemensamt intresse allihopa !

2010-11-15 StuntMackan yz

skulle inte urbanen kunna godkänna medlämstippsen då för jag antar att dte inte skulle vara allt för svårt?

han har ju vad jag vet rätt så bra koll på ämnet.

2010-11-17 Rikardo

måste vi tävla om allt? det är väl därför folk hetsar om att få massa kugghjul? Vore roligare med en organiserad enduromx träff nånstans för dom prispengarna (om du känner att det finns pengar som skall komma till nytta)?

2010-11-17 MADx

När folk har slutat kopiera soe`s mektips och inte lagt allt för mycket tid på att skriva om dem, då stannar det av HELT.

2010-11-17 pj87

MADx: Tänkte du på nån speciell?

2010-11-20 madman

Herregud vilken låg nivå det är på medlemstipsen.. Lägg ner skiten,,,...

2010-11-22 m.anton

Håller med Rikardo, tycker urbanan och EMX kan hyra Uddevalla nån dag och så träffas vi och grillar och har roligt istället för pengarna :-)
Jag lär iaf vinna lika mycket där som här, hehe men jag kommer ha jefligt roligt.

2010-11-23 199

Snygg top 5 lista! Like !

2010-12-01 Urbanan

Är man inloggad kan man nu även se hur många sitekugg de som leder har. Finns under MEDLEMSTIPSTÄVLING - Topp 5.

2010-12-31 Emiilz

Dom som ligger på topp på listan har och göra denna kväll kan jag tänka mig!

2010-12-31 Jim.E

Vill inte vara gnällig men är det nån mer än jag som uppfattar dagens alla medlemstips delvis som en slutspurt i jakten på kameran? Det är inga dåliga tips men tycker de blir fel om det är som jag får det till.

Gott nytt år!!!

2010-12-31 Busaberg

Ja den desperata kugghjulsjakten börjar bli rätt pinsam nu.

2010-12-31 Emiilz

Det börjar få fart nu!

2010-12-31 ståhl

Det var väl ganska väntat att det skulle bli så! =)

2010-12-31 limpan-mx

Haha klart det är:)

Men tycker att dom som vinner har gjort sig förtjänta av grejerna,hoppas bara på att det bjuds på lite feta helmet cam klipp sen bara:)

2010-12-31 Jim.E

EnduroMX- forumet för medlemstips. Inte de minsta överdrivet med tips nu

2010-12-31 HypeX

Håller med m.anton ! Skulle va fint med en träff istället ! Jag kan säkert fixa ett bra pris också :)

2011-01-01 mange05

Jo en träff skulle va grymmt kul. Kan kolla upp detta och försöka styra till nått i sommar.

Vore nice med crossåkning och grilla på kvällen.

Får ta det i en annan tråd senare i vår.

2011-01-01 Jim.E

Förmodar att medlemstipsen fortsätter strömma in nu även efter de att tävlingen är avslutad

2011-01-01 StuntMackan yz

haha vilken rusch det blev på slutet!

mange 05 och ståhl ligger på delad första plats nu hur gör man nu?

grattis ialla fall och gott nytt år allihopp:)

2011-01-01 HypeX

Såg också det å blev lite fundersam :P Ett duell race utan dubbdäck kanske ? Haha :) Gott nytt år allesammans !

2011-01-01 mange05

Vid samma antal sitekugg särskiljs medlemarna åt i hur man har placerat sig i vanliga kuggtävlingen.

2011-01-01 Freedriik

hur smörjer man kedjan ?

2011-01-01 TRIFF

För det första, det är en jättebra idè sålänge tipsen har den kvalitet som vi sett nu. Sen kan det ju lätt bli ganska patetiskt när vuxna människor sitter framför datorn hela nyårsafton och gör inlägg o tips för att vinna nåt "för ett par tusen" men men.

Som jag ser det iallafall (jag är stjälv aldrig med i dessa tävlingar så jag borde kunna vara opartisk), det här (som mig veterligen) "Jesusfreak" startade, med videor som bekriver tipsen är det klart bästa jag sett på EMX !

En video visar ALLT, tex hur tungt det går att dra isär gaffelbenet, det kommer man ju ihåg när man stjälv första gången skulle dra isär en gaffel o undrade "ska det verkligen gå så här tungt, har jag glömt ta bort nåt, ska man verkligen göra så här?"

En video visar exakt hur utförandet går till, man säger ju att "En bild säger tusen ord" här på EMX skulle jag vilja påstå att "En bild säger tusen ord, men en video säger allt"

Hoppas 2011 blir ett bra EMX år med mycket BRA tips o trix, och inte som det varit i många fall bara för att komma högt i tävlingen!

Här är ju bildtips men framförallt filmtips jättebra att få bort folk som sitter o gissar fram svar bara för o vinna nåt, är ju mkt svårt o göra så om man måste visa hur det gått till!

Och alla cross åkare motions/tjejer o nybörjare (aldrig tävlat tidigare) kolla in www.motionsmx.se för många trevliga tävlingstillfällen i år

2011-01-01 jesusfreak

Tack för det, TRIFF!

Ja, det kändes lite konstigt att sätta sig framför datorn i morse och se alla dessa tips av varierande kvalité.

Man kanske skulle haft lite tydligare regler för tipstävlingen?!

Vissa saker som ligger som tips går ju inte att göra på nåt annat sätt.

Mvh/ En 3.e pristagare som hade kul igår kväll

2011-01-01 mange05

Bara instämma och ge beröm till dig Jocke.

Lite mer ljus och tydligare inzoomningar kommer det bli kanon! Ibland är det svårt att visa på bild med text. Film underlättar då så kör på med det Jocke.

2011-01-01 Fritzon

Helt rätt jocke!

2011-01-01 Busaberg

Första och sista gången för det här upplägget får man hoppas.

2011-01-01 mange05

Har delade synpunkter på detta just nu på ”kamera” tävlingen

I första läget har Jocke mer erfarenhet än mig inget jag sticker undan med. Finns fler i forumet som har det med.

Men efter egen erfarenhet så har jag stött på problem under resans gång när man ägt en cross. Visserligen kan många tycka att det var har varit på dagis nivå som en del har redovisat öppet på vissa inlägg.

Men har man inte chansen att se hur andra gör blir det ett problem. Kan man lösa sina problem har man gjort ett bra jobb anser jag. Sen hur bra eller ”värdelöst” det är mot andra är anser jag vara helt onödigt att jämföra mot.

Men med min ekonomi och erfarenhet så har jag lärt mig massor och vill dela med mig denna till dom som ex inte har samma ”nivå” som mig.

Finns flera här på forumet som säkert inte har kompisar man kör med och stöter på problem. Hur gör man osv för att lösa detta med enkla metoder när man inte har någon att prata med. Man gör det på sitt sätt som man ”tror” blir bra och visar upp det. Bra eller dåligt avgör vissa då. Men man har löst problemet som är det viktigaste.

Sen blev det en liten extra tävling med jakt på en kamera som visserligen kostade en slant enligt vissa.

Inläggen ”haglade” in i början och kritik kom…. Urban fick styra om lite och berätta att man inte skall klanka ner på varandra osv.

Det hela fortsatte och jag själv var med från start då jag höll på renovera min cross.
Samtidigt fotograferade jag och redovisa lite hur jag gör. Väldligt enkla tips ibland men som kan göra nytta för någon hoppas jag.

Tiden gick och jesusfreak kom in i bilden med en del bra tips på en hög nivå vilket han skall ha beröm för. Samtidigt körde jag på med mina enkla tips när jag var ute i garaget.

Tiden gick och dagen före nyårsafton hade jag och jocke en liten ”fajt” om poäng.
Jag la in allt sista dagen vid ca 16:00 sen var det fest för fira in nya året.

Vid 19 slog jag på Iphonen och titta hur det gick då matade Ståhl in inlägg.
Börja fundera vad sjutton är det frågan om och Jocke hade gått ut med att han nu med skulle på fest. Det var upp till Ståhl att avgöra…. Kände jag.

Kollade till igen vid 23 och såg att det är jämt nu….. Sur som jag blev förberedde jag ett inlägg för se hur folk reagerar samt lägger in ett om fystips. Väntade in klockan och posta dom klockan 23:59.

Frågan som man ställer sig i tävlingen är.
Skall den med mest kunskap att vinna?
Skall den som kan mata in mest i slutet att vinna?
Skall den som håller på att renovera samtidigt tipsar att vinna?
Skall den som lägger ner mest tid vinna ?

Ja frågorna kommer upp nu vem som är värdiga vinnaren…. Känns som man kan diskutera detta länge.

Hur skall man sen poängsätta allt för det skall bli lika.

Ja som sagt frågorna kan bli massor….
Och vem är den värdiga och slutliga vinnaren beroende sin taktik och kunskap ?

Vettefan sjukt svårt att avgöra detta men kände att jag ville ge min syn på det hela.

En ska är klar jag kommer fortsätta redogör mina ”enkla” eller ”svåra” tips till er här på forumet med min kunskap.

Hoppas Jocke fortsätter med i samma takt med filmer och att Ståhl med matar på med inlägg så kommer detta år att bli kanon !

Sen det absolut viktigaste att vi inte klankar ner på varandra utan håller ihop och hjälper varandra utifrån den nivå vi är på med kunskap.

Mange vid tangenterna som kände det var dags att skriva lite ……

2011-01-01 jesusfreak

Väl skrivet, mange!

Jocke

2011-01-01 WSAB

Tycker att många tips varit bra, sen blev det ju lite tävling på slutet om kameran. Inget fel i det tycker jag, skulle själv gärna vinna en kamera om man hade chansen.

Lämnade själv lite "tips" i början av tävlingsperioden, men det räckte inte långt i det här gänget.

2011-01-02 MR.X

Jag håller med dig mange.

Förstod man inte att detta skulle bli ett race så är det lite naivt.

Tävlingsreglerna var tydliga i början.
från väldigt enkla tips till svåra tips.!

Det framgick också tydligt att den som har flest kugg när tiden går ut vinner, alla som var med i tävlingen visste förmodligen detta.

För egen del kände jag att tipsen började ta en ände just då samt att det var nyår. :-)

Men som mange säger tipsen blir förhoppningsvis i framtiden fler då många har mycket små tricks som kan vara till användning för alla.

God fortsättning till alla. Och ett stort grattis till den som vinner kameran.

2011-01-02 Fritzon

naivt och naivt. Det är ju hittils ingen som vågat erkänna att de jagar kameran och vet vad en sådan är värd utan alla gör det för "att det är kul att hjälpa andra bla bla"

Det är det som stör mig mest att ingen kan vara ärlig och säga att de gör det för kameran punkt.

i övrigt är ju en del tips helt ok. framförallt jockes.

2011-01-02 ståhl

Eftersom min taktik blev ett så ”hett” ämne i medlemstipstävlingen så känns det som att en förklaring från min sida kunde vara bra. Vet inte om det intresserar så många men jag tänker i alla fall inte hålla något försvarstal, utan bara förklara hur det gick till och hur jag resonerade kring tävlingen. Först och främst inga ”hard feelings” till vare sig Mange 05 eller Jesusfreak som precis som jag la ner mycket tid och energi på ”tipsen”. Var och en av oss tre gjorde väl efter bästa förmåga fast på lite olika sätt. Det märktes ju rätt snart vilka som ”intresserade” och jag insåg då att min enda ”chans” skulle bli att presentera mina resterande tips i slutet av tävlingen och hoppas på att de andra inte fått ett ointagligt försprång.
Så jag gjorde i ordning alla tipsen (förutom däckkrängarfilmerna) med text och bilder innan jul, sen var det bara att vänta ) När sen nyårskvällen kom var det bara att ladda in tipsen och se hur långt det skulle räcka. Jag hade de tips jag hade och det sista kom nog in vid elvatiden, sedan for vi iväg för att kolla på raketer och hämta hem sonen från en fest. När jag på morgonen efter startade datorn, var jag lite nyfiken på hur det gått men kunde ju aldrig gissat att det skulle bli så jämnt!

2011-01-02 m.anton

Den som kopierar ska diskas tycker jag.

2011-01-02 jesusfreak

Ståhl! Det är då inga hard feelings från min sida iaf.

Fanns ju inget mot reglerna i det du gjorde, bara ett strategiskt bra drag! Men du är skyldig mig och de andra på forumet några riktigt fina hjälmkamerafilmer under året:)

God fortsättning på året/ Jocke

2011-01-02 ståhl

Stolen i mitt tips om däckställningen är kopierad men jag hoppas att det inte är den du syftar på m.anton

Skönt att höra Jocke!
Man får väl hoppas att man lyckas få ihop något som man kan med att lägga upp =)
Kör hårt! /Conny

2011-01-02 m.anton

Nu vet jag inte exakt vad du menar ståhl men jag syftar inte på dig.
Jag var mest generell i mitt inlägg :-)

Du verkade ha en schysst taktik iaf, synd den inte höll :-)

2011-01-03 ståhl

Jag förstod nog att du var generell (kan hålla med dig där)
Jodå! Taktiken höll med minsta möjliga marginal =)

2011-01-04 Rikardo

alla ni som legger ner tid pa att skicka in tips, tror inte priset ar vard tiden ni legger ner pa allt. Sa jag tycker att ni bidrar med MER an vad ni far tillbaka. Det ska ni ha berom for. Tack!

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: